سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری

حوزه/ رئیس حوزه هنری، جهان بینی و ایجاد تفاوت در نوع نگاه هنرمند به جهان پیرامون و تعهد انقلابی را مقوله ای مهم در تربیت هنرمندن انقلابی دانست و گفت: در دیدارهایی که اساتید حوزه هنری با رهبر معظم انقلاب داشته اند ایشان نیز رهنمودهایی بر اهمیت معرفت افزایی و انس هنرمندان با قرآن و نهج البلاغه داشته اند.

محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران،  با اشاره به اهمیت تربیت هنرمندان کاربلد و متعهد به آرمان و ارزش های انقلاب اسلامی، اظهار کرد: شهید آوینی معتقد بود که از دانشگاه‌های هنر، هنرمند متعهد به انقلاب خارج نخواهد شد؛ چرا که دروسی که در این دانشگاه‌ها تدریس می شود و نوع فرآیندی که در این مراکز آموزشی طی می شود لزوماً منجر به خروجی مد نظر نمی شود.

وی، شهید آوینی را از متفکران و صاحب نظران مخلص انقلاب اسلامی دانست و افزود: انقلاب اسلامی را آوینی درک کرده بود و در این میان رسالتی برای خود فراتر از دیگران قائل بود و از این جهت خلأ وجود شهید آوینی جبران ناپذیر است.

مؤمنی شریف با بیان این که حوزه هنری دو مقوله تربیت هنرمند و تولید و آفرینش آثار هنری را دنبال می‌کند، اظهار داشت: در همه دوره هایی که حوزه هنری به دنبال به برگزاری آن است این دو اصل مورد توجه بوده و مجموعه آسیب شناسی های صورت گرفته منجر به تأسیس مرکز آموزش هنرهای اسلامی شد و خروجی آن را می شود در مراکز مختلف جبهه فرهنگی انقلاب در حوزه های مختلف مشاهده کرد که امیدواریم در آینده شاهده پیشرفت آن نیز باشیم.

رئیس حوزه هنری در ادامه تصریح کرد: جهان بینی و ایجاد تفاوت در نوع نگاه هنرمند به جهان پیرامون و تعهد انقلابی مقوله ای است که ما در آموزش هایمان به آن توجه می کنیم و بر روی این موضوع متمرکز هستیم.

وی با اشاره به تربیت انسان رسانه در مرکز آموزش های هنری حوزه هنری تصریح کرد: در دیدارهایی هم که اساتید حوزه هنری با رهبر معظم انقلاب داشته اند ایشان نیز رهنمودهایی بر اهمیت معرفت افزایی و انس هنرمندان با قرآن و نهج البلاغه داشته اند.

رئیس حوزه هنری با اشاره به برنامه محوری هفته هنر انقلاب و انتخاب چهره سال هنر انقلاب، اظهار داشت: با توجه به این که این برنامه مستلزم برگزاری اجتماع بزرگی است و شرایط فعلی کشور به ما این اجازه را نمی دهد، برگزاری آن را به تعویق انداخته ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha